Träning

Workmood och effektiv träning

10 augusti, 2015

IMG_5478
I dag har varit en sån dag då jag varit helt inne i jobbet och inte riktigt hunnit med bloggen. Den här veckan är ju den riktiga alla-börjar-jobbba-veckan så det är full rulle direkt. Vi har så mycket att ta tag i med planering, events, utbildningar och medieframträdanden men det är så kul! När en har mycket på jobbet men ändå vill leva hälsosamt och bra då? Kan en kombinera karriär och hälsa?

Såklart! Men det handlar om att tänka smart och hitta bra lösningar. I dag tog jag med mig löparskorna och sprang från jobbet och hem och vips så var träningen avklarad så fort jag steg innanför dörren, hur skönt? Alla kanske inte har möjligheten till just det, men att ta cykeln hela eller delar av vägen, eller ta med sig träningskläderna eller underlätta för dig själv är det bästa du kan göra. Det är då träningen blir av och jag såg framemot att ta med mig hem och slippa trängseln på cykelvägarna.

Men maten då? Att ha bra grejer hemma är typ A och O för stressiga vardagar. Att bunkra upp med rotfrukter, grönsaker och frukt på helgen är därför smart. Och att ha ett bra basskafferi fyllt med bönor, linser och krossade tomater, kryddor, olja och vinäger är extra viktigt för att lyckas med vardagsmaten. Här är en god efter-träningen-tallrik. Skivade sötpotatis när jag kom hem och de åkte in när jag hoppade in i duschen, sen var det bara att skära grönsaker och mixa hummus och smula feta. Gott, enkelt och vego!

IMG_5475

IMG_5476

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply